missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

utmaning dag 30

Publicerad 2011-01-20 13:40:07 i Allmänt

dagens tema-ett sista ögonblick
jaaa jag vet vad det här inlägget ska få handla om.. min gårdag.. herregud säger jag bara..
vaknade och kände att nää fy fan de här kommer bli en riktig skit dag.. hade sovit enormt dåligt och var super trött så när kevin åkt med skolbussen gick jag  och la mig igen för att få sova några timmar till. Vaknade än en gång och tyckte att jaaa men dagen kan nog bli helt ok ändå. åkte ner mot ica och handlade lite, kom hem grejjade lite vid datorn. blev på dåligt humör å tänkte att nää de här kommer fan i mig bli en riktigt dålig dag.. hämtade kevin vid onsdagsklubben och han frågade om han fick åka till ski sunne på kvällen för de hade tydligen gratis åkning där igår så vi tänkte passa på att åka dit så han fick åka..
När vi kommit nästan ända fram fick vi sladd på bilen och vi saktade ner en aning.. var så halkigt så åkte vi i mer än ca 30km så blev de lite sladd på bilen.. tillslut så kunde vi gasa på och åkte i 50 km ialla fall, vid det här laget lät det som om te.x. ljuddämparen eller något hängde löst och skrapade emot marken, vid första möjliga ställe som kom så stannade jag bilen för att kolla vad det avr som hängde löst.. INGET hängde löst såg jag till min stora förvåning.. allt satt som det skulle såg de ut som när jag låg under bilen och kollade. vi satte oss i bilen igen och åkte några meter men det skrapande ljudet var kvar.
Kevin erbjöd sig att gå ur bilen och kolla om han såg något.. han kom snart springandes bakom bilen och ropade mamma mamma backdäcket snurrar inte..
jahapp  ca 100 meter till ski sunnes infart blev vi stående med varningsblinkersen på.. någon ynka minut så stannade en enormt vänlig själ för att hjälpa oss och han sa att han var lastbils mekaniker och trodde att det var något som ja inte riktigt minns  och att de ev. kunde ha tagit navet och att han tyvärr inte kunde hjälpa oss utan att det var bärgning som gällde.. Ringde såklart till charlie då han jobbar som bärgare i karlstad och förklarade situationen för honom och frågade vad han trodde.. minns inte riktigt vad han trodde men han hjälpte mig att ringa till falck bärgning i sunne och en man därifrån ringde upp mig och sen ringde en annan man upp mig och sa att han skulle komma och bärga bilen..
kevin var såklart helt förskräckligt ledsen då han sett fram emot att få åka snowboard och så fick vi vänta på bärgning och åka hem istället för att åka nerför backen i full fart :(

det var verkligen ett sista ögonblick. Nu står den vita pärlan i garaget.
Så härmed har jag bestämmt mig för att jag ska inte ha någon bil jag ska köpa mig en spark nu under vintern och en cykel till sommaren, en spark behöver ingen försäkring, ingen bensin, inga däck bara is och snö..
och jag kan åka å handla och ha matkassen på sitsen.. en cykel till sommaren e perfekt.. jag får träning samtidigt som jag får handlat..

det var mitt sista ögonblick..
by the way igår fick jag mail från ett bokförlag jag har hört av mig till ang. min bok att han hade läst den och gillade den och ville jätte gärna publicera boken!!! jag blev självklart suuuuuper duuuuper glad!!! en underbar nyhet.. jag fick hans nr så jag ska ringa han någon dag och prata vidare med honom ang. boken å få lite priser m.m

hoppas ni ahr funnit min utmaning i bloggen intressant,

puss å kram piff å puff

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela