missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

stackare... all hjälp behövs

Publicerad 2012-07-16 22:47:49 i Allmänt

jag blir så berörd av när barn och djur far illa..
häromdagen så läste jag om en familj som haft inbrott i sitt hus.. inbrottet var egentligen en småsak i jämförelse med vad de mötte inne i huset.. en enormt misshandlad hund som försökt att försvara sitt hem och familjens nytillskott en liten valp.. Rottisen som blivit misshandlad fick genast åka akut till veterinär där man kunde konstatera att han förmodligen blivit sparkad å slagen över precis hela kroppen han hade inre skador som veterinären jobbade hårt med för att försöka stabilisera.. vet inte hur det har gått för honom men vet att han ialla fall fått komma hem.
Hur tragiskt är inte detta?!
Vad är det för fel på folk,  man måste vara enormt jävla skadad i skallen om man gör inbrott och sen dessutom misshandlar ett helt oskyldigt djur på köpet.. usch mår illa bara jag tänker på det.
 
Idag läste jag något mer tragiskt som ja har beslutat att dela med mig här..
 
https://www.facebook.com/events/203500709779140/
 
Stackars Tarzan har blivit påkörd och behöver akut veterinärvård han åxå, denna gången en katt.. ägaren är helt förtvivlad såklart. operationen som skulle kunna rädda tarzans liv är enormt dyr och nu vädjar ägaren till allmänheten om hjälp så hon ska slippa avliva honom endast 3 år gammal.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
för övrigt då.. vad händer i mitt liv?? de e ganska mycket de faktiskt o ja ser fram emot vintern å nästa år.. de blir skojj de..  nu e de träning som gäller fram tills dess, o sen e de bara att se till å vara redo.. eller ja så redo man bara kan bli :D
 
 
puss å kram alla

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela