missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

stackars djur

Publicerad 2012-07-24 21:19:26 i Allmänt

Jag ber om ursäkt i fall någon tycker att mina inlägg är dryga å särskilt nu sista tiden.. Jag vet att mina inlägg sista tiden mest handlat om djur som far eller har farit illa, men då jag själv är djurägare så blir jag verkligen illa berörd och lider enormt med ägarna till dessa djur när jag får läsa om sånna här saker..

idag blev jag inbjuden till ett evenemang på facebook som heter tänd ett ljus för Brutus.

läste lite om detta och det är verkligen sjukt tragiskt.
Visst ok nu ska man inte måla fan på väggen innan man vet alla fakta men jag förstår inte varför detta skulle vara en lögn, att ljuga i detta läge skulle ju inte föra Brutus tillbax till livet..
Jag frågade i evenemanget om det var ok att jag delade detta i min blogg och det var det..

här kommer informationen som man kan läsa inne på Brutus sida

-------------------------------------------------------------------------------------------------
På detta evenemang lägger vi bara tankar, ord och varma sympatier till Brutus och hans ägare...♥

Ägarens ord;

Jag står i ett öppet fönster på ovanvåningen och ser polisen som står ca4 meter bort från vår hund dra sitt vapen och skjuta Brutus i huvudet... Polisen är omedveten om att jag ser han från fönstret... Jag ropar- Vad händer??? -Jag var tvungen att skjuta hunden.. Säger han. -Varför då???? Ropar jag???? Tyst med dig!!! Skriker han! Poliser är i en helt kontrollerad situation med båda hundarna, ingen visade något täcken på aggressivitet.. Från de 4 meterna från Brutus han står går polisen ytterligare två steg baklänges innan han stannar och drar fram pistolen, siktar på Brutus.. som lugnt står kvar och tittar medans polisen skjuter han rakt in i huvet! Jag stod i fönstret å tittade på!!! Ensam hemma med en liten och en 6 åring kl 5 på morgonen med en blodigt hund i döds ångest kamp på gräsmattan!!! Har polisen inget ansvar??? Han ljuger också om vad som hände!!! Till tidning och tv säger han att hans hund och han blev attackerade av Brutus som skulle ha huggit både hunden och han och att han inte såg någon annan väg ur situationen än att döda!!! Kom i håg att jag stod i ett öppet fönster rakt framför... Upplever polisen situationen ihop med Brutus som han beskriver är människan inte lämplig som hundförare eller bära vapen. Att polisen dödar Brutus och sedan hittar på denna historien kan man ju inte bara få låta gå obemärkt förbi?? Ni vill nog inte ha han springandes i eran trädgård på natten heller!!! Vi lever i ett korrupt samhälle där polis och andra högre instanser dagligen missbrukar sin makt!!! Att få sanningen ut till folket via tidning och tv finns inte, därför ber jag er som tagit er tid att läsa detta... Dela dela dela!!!!! Brutus får vi aldrig tillbaka men man sanningen ska fram!!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har själv jobbat inom polisen i ett antal år tidigare och jag måste säga att det finns fantastiska poliser men det finns även rötägg som tror att uniformen och deras possition som Polis är något övermäktigt! Ibland funderar man på hur vissa lyckades gå igenom alla tester för att komma in på polishögskolan..

MEN jag vill även ge all cred till alla de fantastiska och duktiga o rättvisa poliser som finns i vårat samhälle och avlånga land.
men i detta fall med Brutus så hoppas jag att allt får en ordentlig undersökning och att polisen de handlar om inte får vara ute i tjänst under utredningen men att de blir en noggran utredning och att ALLT läggs fram och att polismytndigheten inte försöker försköna detta.

Alla tankar till Brutus Familj i denna stund <3

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2012-07-25 00:07:43

här är Polisens utsaga om de inträffade..

http://hd.se/hoganas/2012/07/25/polisen-forsvarar-skottet-mot/

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela