missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

utmaning dag 22

Publicerad 2011-01-06 14:11:09 i Allmänt

Dagens tema--Det här upprör mig
Ja ni det finns ju en del saker som upprör mig, Orättvisor i världen, tänk bara på alla människor och barn som har de så j*vla svårt, som kämpar varje dag för att överleva att de kanske får ett litet mål mat varannan eller var tredje dag och här i sverige klagar vi för minsta lilla grej typ, nä fy det var för mycket krydda i den här maten eller usch de smakade ju inget alls kan dom inte lära sig krydda maten. Mobbing hos alla målgrupper framför allt barn som mobbar barn.. Kan ju bara ta min son som exempel.. han blev mobbad mer eller mindre i ca 3 år på sin gamla skola.. Jag tog upp det ett ex. antal ggr med lärarna och hamnade till sist på möte med rektorn tillåmed.. men alla förklarade situationen som vanligt skolbeteende.. Jag tycker dock inte att när ett barn tar strypgrepp på ett annat barn så den får ta bricanyl inhalator för att den fick svårt för att andas, eller när den får en bandy klubba slagen i ryggen, eller en käftsmäll så läppen spricker eller slag i magen eller en spark i rygg eller mage.. detta tycker INTE jag är ett normalt skolbeteende.. det gick så långt så min son fick fysisk smärta i kroppen som inte gick över så vi fick åka till läkaren, läkaren konstaterade  dock att det inte var något fel på kevin och började fråga ut honom om hans förhållanden hemma, ute på fritiden med kompisar och i skolan.. sen skickade han ut kevin från rummet och sa till mig att han är mobbad i skolan och min skyldighet är att anmäla detta.. TACK TACK TACK ÄNTLIGEN NÅGON SOM TAR DET HÄR PÅ ALLVAR sa jag.. sen förklarade jag allt ur min synvinkel att vi kämpat och mer eller mindre bråkat med skolan om detta och att de förklarat allt som vanligt skolbeteende.. Någon månad senare blev jag kallad till skolan på möte.. där var skolsköterskan rektorn och kevins lärare.. de förklarade att de fått in en anmälan som hade med kevin att göra ang. mobbing.. och ville veta lite om min syn på saken.. ja förklarade att det var en läkare som gjort anmälan och ja jag förklarade alltihopa.. nu trodde ja de skulle bli ordning på det hela.. i ca 3 månader sattes de in en person på skolan som skulle vara nått i form av en alltiallo eller så men de blev inte nått bättre och snart försvann den resursen åxå.. suck suck suck..
det var ju så illa så kevin sov gott fredag och lrödag natt men söndag- torsdag natt vaknade han hela tiden och han hade mycket ont i magen  och sånna saker.. vilket ja efter ett tag konstaterade var ångestliknande symptom för de var bara kvällar och nätter före skoldag som detta inträffade..
det är en sak som upprör mig..
sen så finns det oärliga människor, folk som ljuger folk som inte vågar stå för vad de säger/gör
ja de finns ju hur mycket som helst som kan uppröra en människa och skulle man skriva ner allt så skulle de ta en evighet så de tänker ja inte göra..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I morse när ja kom upp så gjorde jag som ja alltid gör.. fixade mat till hundar och katter och sen skulle ja ta ut hundarna på morgon rastningen.. deicide satt som klistrad i köksfönsteret så ja blev nyfiken och kollade vad de var han såg... TUR ja gjorde de INNAN ja öppnade dörren och släppte ut hundarna för på andra sidan vägen stog de två enoooooorma älgar och käkade...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela