missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

utmaning dag 21

Publicerad 2011-01-05 11:38:13 i Allmänt

Dagens tema--ett annat ögonblick
ok  förra ögonblicket jag valde tror jag var när kevin föddes om ja inte minns helt fel, ja jag har dåligt minne och kan inte hålla reda på de där.. ja minns ju knappt vad ja gjorde igår :p
Jo visst var de första ögonblicks inlägget om den dagen då kevin föddes :) (var visserligen tvungen att tjuvkika i blogg arkivet men nu så..)
Ja ett annat ögonblick måste ha varit när jag var på väg hem från örebro för snart 7 år sedan,  det var alla hjärtansdag veckan.. minns de tydligt alla hjärtans dag var typ en torsdag eller något sånt och de här var en lördag eller söndag veckan innan.. Jag var så stolt och så överlycklig!! Äntligen äntligen var agen här och ja hade hämtat hem den vackraste av dom vackra!! och hon var bara min min min!!½ Jag älskade henne från första stund och jag älskar henne oerhört mycket nu!! Donna kom in i familjen den dagen!! Det var inte någon mer än jag och mamma som visste att Jag hade köpt mig en rottweiler förens kvällen innan.. Jag visste ju hur de skulle bli..
"men vad ska du me en hund till, är du inte klok, vet du vad dyrt det är, vad kostade hunden, hur hade du råd med det?, är du inte klok en rottweiler? dom är farliga..." så det avr faktiskt bara mamma som visste om det här ända tills kvällen innan då jag berättade lite fösiktigt för pappa att i morgon utökas våran familj.. jag har köpt en hund och ja hämtar henne i morgon.. Pappa som älskade våran förra hund Zimba som var en stor ståtlig sobel färgad collie hane frågade om det var en zimba hund och log.. nej sa jag det är en rottweiler....
Och visst hade jag rätt.. första som kom ur pappas mun efter det var
"rottweiler är inte det en sån där farlig tidningshund?? hur tänker du du får ju för f*n tänka på att du har barn!!! bla bla bla bla..."
Syrran reagerade inte så farligt hon tyckte väl att jaha en hund varför det tror jag.. men hon grejjade och fixade hemma under tiden vi avr och hämtade min älskade tjej!! När vi kom hem så låg pappa och lockade på donna på golvet och gosade å myste så där var han omvänd.. tog max 1 timme innan han erbjöd sig att vara hundvakt om de nån gång skulle behövas.. sen gick donna vidare och la sig i famnen på syrran och där somnade hon jätte tryggt!!
Det var en enooormt lycklig dag i mitt liv.. älskar donna över allt annat och den dagen hon itne finns med mig längre kommer knäcka mig totalt.. hon och ja vi har verkligen ett speciellt band det kan nog alla som känner oss båda hålla med om!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela