missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

utmaning dag 17

Publicerad 2011-01-01 15:06:07 i Allmänt

Dagens tema--mitt favorit minne
Gud shit ja måste tänka lite på de, man samlar ju på sig en himla massa minnen genom åren, ok ja e inte last gammal men ändå.. att välja ut ett favorit minne blir nog svårt tror jag. Men om man måste välja ett så får de nog vara en kväll när kevin var kanske ca 2 år tror jag och jag låg satt bredvid hans säg när han skulle sova, Vi har en liten "ritual" eller vad man ska kalla det och den har ja kört ända sen första gången ja sövde honom tror jag. vi säger ALLTID Puss och kram jag älskar dig innan det är dags för att sova sen så blundar han och försöker somna och mitt favorit minne får nog bli den kvällen för drygt 8 år sedan när han låg där i sin säng och i sa puss å kram och jag sa jag älskar dig och han sa jag älskar dig åxå för första gången. det är en känsla som inte går att beskriva. Jag älskar min son så enormt mycket och när man för första gången fick höra att han sa det och hur knasigt det än låter så tror jag faktiskt att han visste vad det betydde, jaaa kanske inte att älskar är bland de starkaste av kärleks ord men att han visste att det här det är ett ord som man ska vårda ömt, eller ja ni kanske förstår??

Men jaaa ett favorit minne är verkligen svårt jag har så många minnen som jag alltid kommer att bära med mig, och alla dessa varma och underbara minnen som finns sparade i mitt hjärta är var och ett ett alldeles speciellt minne och har en alldeles egen och speciell känsla med sig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annars då?? Är fortfarande sjuk och hostar nog mer än någonsin tror jag.. det är en hemsk blandning av hosta mellan slemhosta så jag nästan spyr av att hosta upp allt och nästa gång hostan gör sig påmind så hostar jag bara torrt eller vad man ska säga!  febern verkar vara borta ialla fall å det tackar jag verkligen för. men nu har huvudvärken kommit tillbax :( och det är inget jag hurrar för.
Nyårsafton igår då, den var mysig trots sjukdom, jag gjorde en potatisgratäng som helt ärligt blev den absolut godaste potatisgratängen jag någonsin ätit och alla som känner mig vet att jag aldrig skryter är det gäller min matlagning!! Jag har ju varit ganska så nertryckt när de gäller min matlagning vilket har resulterat i att jag inte vill laga mat för ja "vet" att det ändå skiter sig och inte alls blir gott..
Till potatis gratängen åt vi kycklingfile och drack ett glas med maliuo och apelsin jos!!
efter 00.00 så gick jag ut med hundarna, enya pappas nakenfis e ju fortfarande kvar här, gick ut emd dom så de fick kissa av sig lite och donna härjade lös å rullade sig å hoppade i snön. Sen så var det sängen som väntade och film tajm. precis som vi lagt oss så ringde hyresvärden och ville önska gott nytt år!!! Jan och Carina som vi hyr av dom är helt antastiska och helt underbara människor!! Jan var lite för fuller så han lyckades inte skicka iväg smset med gott nytt år så hans goa fru Carina ringde istället haha vi hade ju missförstått de här med nyår ltie, vi trodde dom skulle bort igår vi fattade det som de men istället satt dom ensamma hemma hos sig och vi satt ensamma här och åt mat och tog oss en drink fast på varsitt håll. ja å andreas pratade om att vi skulle ha bjudit hit dom på nyår men sen fick vi för oss att de sagt att de skulle ort. men men nu e de som de e och vi alla hade trevligt ialla fall och de e ju huvudsaken.
jag och mi underbara älskling låg och myste och kramades och kolla på film och bara njöt förutom när ja fick mina äckliga hostattacker

nej nu får de vara bra för idag.
ha ett riktigt gott nytt år allihopa nu

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela