missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

herregud..

Publicerad 2011-04-29 09:33:44 i Allmänt

vad den här veckan har gått fort.. känns som den startade igår.. jisses..! Redan helg och allt. vad händer annars då?? hmm... ska försöka ta min lilla rumpa å åka mot Sunne en sväng för att lämna in min lönerapport och lite så,
Kanske borde försöka komma ut och kratta bort lite löv idag åxå, är inte super duper mycket löv på gården men de e tillräckligt mycket för att de inte ser 100%igt bra ut ialla fall, rensa upp i hundgården ska ja göra åxå så de blir rent och fint där, är ju lite kvistar å så som ligger efter vintern och en massa löv, har ju några träd runt precis hela hundgården så det behövs ju rensas en del där inne,

Livet för övrigt går väl ganska bra måste jag säga, förra helgen så var grannarna här en sväng och sen klev vi uppför backen och hälsade på dom vidare på kvällen och gud vad kul det var
Tack Ann louise och Hans för en riktigt trevlig kväll!!

Saknar min älskling nu.. Kevvan!! Han åkte till karlstad på förra torsdagen för att skata och vara med sina vänner där och sen dess har han inte kommit hem.. nu är han i Oslo och hälsar på farmor och har de mys,  men på södag kommer han hem igen! Saknar honom mitt hjärta!!

Usch börjar bli nervös redan nu... nästa lördag så är det utställningsdebut för Mio.. riktigt riktigt nervös måste jag säga.. hjäääälp!! men men de kommer nog gå bra hoppas jag ;) det är väldigt bra träning om inte annat och alla är vi ju barn i början, han har ju så mycket lek i sig och har lite lätt för att skälla på främmande människor men på en utställning så kommer det vara såååå mycket människor så det där med skällandet kommer nog att gå bra tror jag det är nog värre med leksuget med alla andra hundar och om Hans uppfödare Irene och Heikki har med honey så kommer mio vilja springa och leka med henne inne i uts.ringen så det är nog de som kommer bli den största utmaningen tror jag..
men men de blir nog bra vi är ju inte där än och det blir som det blir helt enkelt..
Ska även denna dag hämta bröllop/dop present till jess och kristoffer  samt lilla sötnosen Luwa, Dopet skulle v. bli i augusti såg jag men de får få presenten tidigare ju annars så "förstörs" ju lite av överasskningen lixom så de får få sina presenter samtidigt :)
men de blir nog bra med det åxå, tror ja. Ska bli väldigt skoj att få se deras miner och höra vad dom tycker om presenterna, har ju gett jessi en liten ledtråd..

Ledtråden är det är väldigt personliga presenter men ja hoppas att alla som kommer på besök får se dom..
sug på den ni ;) Jessi blev nog inte direkt nått smartare av den ledtråden tror jag hehe men men hon kommer förstå när hon ser dom :p

Mio har varit så söt och väckt mig två nätter i rad av att han står vid sängen och hoppar och piper.. men jag ska egentligen inte klaga på detta för ja har gått upp och tagit ut honom båda nätterna och då har han kissat och bajsat faktiskt så det är bra av honom att han kommer och visar det, ialla fall på natten. På dagarna så är han inte riktigt lika duktig på att visa att han är nödig, eller så e de bara vi som inte har förstått hans sätt att visa det på, han har kommit in i någon period där han verkar tycka att det är helt ok att bajsa inne, vilket jag inte tycker..! men men de e bara att fortsätta att köra på hårt med att springa ute med honom titt som tätt, visserligen är vi ju ute en hel del med hundarna nu när det är ett sånt underbart väder.

skulle behöva att dra fram snabeldraken och låta han suga lite i dag åxå, blir mycket bös med 2 fällande katter och en fällande stooor hund, särskillt som den stora hunden gillar att bada och redan har tagit premiärdoppet i sjön för att sen få världens rus och springa runt och sen kasta sig i sanden och rulla sig...  Mio är åxå en hejjare på att springa som en galning och han gillade åxå vatten så han kommer nog att lära sig simma och bada ganska bra i sommar tror jag. ska bli kul å se.. han såg ju för rolig ut första gången vi var ner till vattnet,
donna sprang ju raka vägen ner till vattenbrynet och rakt ner i vattnet, (hon älskar ju att bada) Mio sprang i full fart efter henne och kom kanske 1 meter ut i vattnet och upptäckte att han "sjönk ner under marken, som för övrigt kändes konstig och inte alls gick att stå på hur han än försökte lyfta upp tassarna för att komma över den sk. marken.." sötnosen där!! men bara han lärde sig att nej de kommer aldrig att gå så var de ok och han sprang upp på stranden gjorde ett ärevarv och drog sen ner i vattnet en stund igen för att snabbt upp och göra om hela proceduren igen :p

nää nu får ja ta å avsluta lite här dags att göra lite nytta minsann!!
ha en riktigt bra helg mina vänner

Bussreklam!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela