missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

helt otroligt

Publicerad 2010-11-01 11:21:16 i Allmänt

blev väckt idag av att försäkringskassan ringde.. (de skulle ha ringt torsdag eller senast fredag) och NU var de klara med min ansökan om sjukpenning för dagar då jag blev sjukskriven i somras pga rubbning av kristallerna i örona.. lämnade in denna ansökan första veckan av augusti.. måste säga att försäkringskassan verkligen är snabba... NOT!!
ja ja de var ju bra för ansökan hade ialla fall gått igenom å jag skulle få pengarna utbetalade.. men jävlar va drygt det har varit tror ja har lämnat in olika och samma papper i 3 eller 4 omgångar under dessa månader som har gått men NU äntligen är det klart och det kunde inte vara mer välkommet med dessa pengar just nu!! fick super kasslön den här månaden och behöver verkligen alla pengar ja kan få så de e skönt.. hon som ringde skulle skriva en liten notis om att jag var i stort behov av en snabb utbetalning så man kan ju bara hoppas men men..

annars i dag då.. har haft en sovmorgon eftersom kevvan har höst lov denna vecka och han ville vara kvar i karlstad å skata med sina kompisar där.. han skulle ringa om han fick hemlängtan han ville kanske komma hem på torsdag eller fredag hehe han e väl go lillplutten!!

Haha jag måste ju bara säga åxå.. i lördags när ja varit ute med Mini på promenad så skulle ja ju träffa Louise för att hon skulle få healing, men hon hade lite saker att göra så vi gjorde upp att hon skulle ringa mig när hon var klar.. jag la mig för att meditera lite och få upp energin lite... *pang boom* så blev jag väckt senare på kvällen av mamma.. hade tvärslocknat och sov enormt gott och de var nog iåförsig ganska välbehövligt åxå.. gick ju upp 04.30 den morgonen eftersom ja skulle jobba dag i arresten, fick verkligen sova igen de timmarna ja gått miste om vilket var underbart.. käkade lite och la mig och somnade om eftersom ja skulle jobba dag på söndag igen..

Kl ringde 06.00 på söndag morgon.. och ja var orolig för att min mobil inte skulle ställa om sig själv automatiskt som ja hade på¨inställningarna men när ja kom ut i köket så såg ja att den gjort de eftersom köksklockan var 06.00 den åxå å den visste ja ju att pappa ställt om..

gjorde mig i ordning och packade ner matlådan m.m och åkte mot arresten... möttes av en lätt leénde Per som fråga om ja var sugen på att börja jobba.. åh nej tänkte ja nu har de en himla massa inne.. och frågade lite försiktigt hur många de hade.. inte så farligt svarade han.. men ja tänkte eftersom du kommer till jobbet redan 05.45....
Fick sen veta att pappa krånglat med kl i köket och beslutat att ställa om den på söndagen i stället så med andra ord så hade INTE min mobil ställt om sig så ja klev alltså upp 05.00 i stället för 06.00...typiskt mig...

men men dagen gick fort och eftersom ja sovit halva eftermiddagen/kvällen dagen innan så var ja ganska utvilad på söndagen på jobbet så de gick ju bra ialla fall ;)

idag blir de långis med "the speed demon" (även kallad enya) och "the fart demon" (även kallad Donna)
Enya fick följa med mig hem i går och hon ska vara här tills slutet av veckan när de e dags att åka mot karlstad igen :) pappa kan behöva ha lite "hund semester" hehe och  Enya trivs ju väldigt bra här ute i skogen åxå.. sist hon var med så kom de en man med sin Husky liknande hund och gick förbi.. enya blev lite kär och ja såg hur hon försökte smyga efter honom och sen satt hon inne och pep nån timme efter de.. hon springer fritt och härjar och busar och bara njuter av friheten det är riktigt kul å se henne när hon kommer igång.. man kan inte tro att tanten är över 10 år... närmare 10,5 år hon springer och hoppar å skuttar som om hon vore typ 2 år eller nått.. lilla gumsan!!
ska se om ja lyckas bifoga en liten bild på snuttan!!

annar så får alla ha en kanon dag kram på er

Kommentarer

Postat av: dadevil

Publicerad 2010-11-01 12:51:58

ja inte kul när man ska jobba de dagar man ska ställa om tiden.. Blir ju alltid fel nästan.. stoffe slutade jobba den natten. =) Skönt med lite miljöombyte för enya oxå. Hoppas ni får en skön vecka och att de får fort för f-kassan. kram på dig

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela