missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

Härlig dag igår..

Publicerad 2010-11-05 11:57:22 i Allmänt

Igår var en riktigt härlig dag!!
Var först till sunne och lämnade in ytterligare papper och gjorde klart en massa saker där, sen hem lagade mat busade med hundarna lite och så..
Sen bestämde vi oss för att vi skulle ta oss en riktigt härlig skogspromenad, Vi tog med oss Enya och Donna och traskade iväg, Hittade lite nya vägar som vi utforskade och hittade bla ett träd som nyligen fällts av en bäver, sen ett träd som en bäver har påbörjat att gnaga på, sen en bit längre bort så hittade vi ett gammal stenröse som en gång i tiden nog har varit ett litet hus.. och det var visserligen ett "hus" nu åxå.. åt en rävfamilj.. fanns nog si så där 7-10 ingångar runtomkring  Donna och Enya nosade en himla massa och sprang runt och kikade de var väldigt nyfikna på de där rävgrytet. Jag tyckte visserligen att de var riktigt intressant åxå, har aldrig sett ett rävgryt innan och verkligen inte så här stort och med så  många ingångar :)

vi knallade vidare och kom nerför en sluttning och där blev ja lite små skrajj... jag såg ett spår som ja sett i en djurbok för ett tag sen.. nämligen ett BJÖRN SPÅR!!!!! läskigt.. så vi vände om å gick hemmåt igen.. ja blev nog lite spårbesatt på vägen hem tror ja ;) är det något jag faktiskt är riktigt rädd för så e de björnar.. usch gillar inte björnar, eller jag gilalr dom för de e fina och så men de e bara på tv och i tidningar m.m donna och enya sprang runt och nosade extremt mycket och de hittade FÄRSK DJURBAJS som båda två äcklena rullade sig i innan vi han reagera usch och blääääää Tack och lov hade enya sin stickade tröjja på sig ialla fall så hon i sig blev ju inte sååå skitig men den röda tröjjan var mer brun när efteråt


Donna fick vädring på något och sprang iväg en liten stund sen kom hon tebax med full fart som vanligt hehe hon e så söt när hon kommer skuttandes genom skogen
Vissa gånger av promenaden så fick jag den där känslan som ja tror att faktiskt alla nån gång kännt.. den där känslan av att någon studerar en eller ja tittar på en fast du ser ingen som gör de.. Ja ja jag hade Andreas Donna och Enya med mig men ja menar nån annan än dom och de var lite läskigt faktiskt..

Ja ja vi knallade på å hundarna sprang runt och nosade och njööööööööt i fulla drag!! de var härligt att se. När vi var nästan hemma igen så hände något enormt märkligt... det smällde till och de lät nästan som ljudet av en skrämd häst innan den rusar iväg i panik och strax efter detta ljudet så såg både jag och Andreas en grå/svart skugga ca 1 meter över marken och ca kanske 1 meter bred.. och precis så vi både fått syn på den så "gick den upp i rök" ja alltså de här går inte att förklara helt jätte skumt, men skuggan gick ordagrant upp i rök.. Alla som vet nått om hundar och framför allt rottweilers vet att donna skulle ha jagat efter det djuret då hon faktiskt var precis bredvid oss när detta hände.. Men det var inget djur.. ingen fågel som flög iväg och inget annat djur som sprang iväg för sikten där vi stog var klar och öppen så vi hade sett om de var ett djur som sprang iväg och som sagt det var ingen fågel heller för de som var konstigt mer var ju att varken enya eller donna reagerade på ljudet (som för övrigt var ganska högt) och "skuggan" den bara försvann..
OKI ni som inte tror på det övernaturliga kan sluta läsa nu..

Både jag och Andreas är övertygade att det här var inget mänskligt/djurligt det här var något av onaturligt som visade sig för oss och vi var ju så klart eld och lågor över upplevelsen!! sååå häftigt så direkt vi kom in så hoppade jag över datorn och mailade över upplevelsen till Prem Lavanya och jaaa man kan ju faktiskt säga att vi fick en förklaring på det hela men den kommer jag faktiskt inte skriva ut här..

en bit onavför stället där detta mystiska inträffade så såg vi ännu ett björnspår.. usch det var riktigt nära gården inte alls trevligt men så länge björnen håller sig undan och ingen av oss träffar på den e jag nöjd, men de e lite läskigt å veta att man har träffat på björnspår precis utanför gårdstomten..
ja ja nu blir de lite SEN frukost och lite städning här hemma

ha en bra helg allihopa

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela