missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

7.000kr minus..

Publicerad 2010-11-03 14:20:06 i Allmänt

Japps fick idag reda på att våran inkomst är 7.000kr för LITE.. ialla fall om jag ska gå på soc existensminimum för en månad på två vuxna och ett barn.. känns bra.. 
Men de e jumest pga ett jävla missförstånd från min sida.. Eftersom ja missuppfattade de där med 45 dagars karens när de gällde A-kassan, nej den har inte kommit igång och har ytterligare ett x antal dagar kvar tills den börjar gälla och kan betalas ut.. så den här månaden (eller ja oktober blir de ju) gick ju inte riktigt ihop så man fick så snällt gå till soc och söka lite hjälp och enligt deras existensminimum så låg vi ca 7.000 kr under deras norm..
men men det ska inte vara så här särskillt länge vi ska ha jobb och de ska vi minsann se till att få snart. åtminstone praktik eller något annat så vi får in pengar å slipper soc för att få hjälp från dom e ju ingen höjdare direkt!! inget vi vill ialla fall!! vi vill vara fria från dom och tjäna våra egna pengar..

Inte nog med det.. lyckades få parkeringsböter idag åxå!! GRRR jäkla lapplisor.. nej ja ska inte klaga lapplisan hade faktiskt RÄTT och jag förtjänade den där p-boten, Trodde jag ställt mig inom ramarna för 1 timmes  parkering men det hade jag visst inte så de var ju faktiskt mitt eget fel men men sånt e livet!!

Annars idag då?? hmm håller på med fiskpinnar och potatis och är sviiiiiinhungrig så de ska bli riktigt gott faktiskt med mat!!! sen ska ja till Macken och hämta ut ett kostnadsfritt paket och sen ska jag ringa A-kassan och kolla exakt hur många dagar det är kvar tills jag är berättigad ersättning från dom.
sen blir de bus med hundarna, japps hundarna.. Enya e ju som sagt här på lite semester den här veckan så de får bli lite bus och kanske en härlig promenad med henne och Donna.

senare i eftermiddag/kväll så ska jag ut och springa igen. var ute i förrgår å det börjar ta sig sakta men säkert.. orkade springa längre i ett streck så att säga än sist jag var ute och sprang så de e ju possitivt!!

Har skickat in en ansökan till en fjantigt billig kurs på englagård åxå.. endast 98kr. Hoppas att jag får en av kursplatserna det vore såååå kul och spännande och helt underbart att få återvända till englagård igen!!

ja ja de e vad som händer här just idag ialla fall

pyss å kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela