missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

2 år med min älskling!!

Publicerad 2010-11-24 21:39:28 i Allmänt

Japps i dag firar jag och min älskling två år!! Så ni kan nog gissa vad de här inlägget kommer att handla om..?!
Kommer ihåg första gången jag såg Andreas.. det var 1a eller 2a dagen på stensundsfolkhögskola, Kommer ihåg när ja var på väg dit och såg vad sjukt jävla ÖDE det låg, då tänkte jag "fan va gött.. Plugga träna och komma igång ordentligt med både de ena och de andra och inga killar som ska störa!!" Var allmänt trött på killar när ja började på skolan och hade börjat tro att om ja skulle träffa en kille som faktiskt skulle vara något att ha fick ja nog åka till världens ände..

Ja ja ialla fall ja Josse och en kille i klassen hade varit i gympasalen och snackat lite skit å så där och vi var på väg mot mitt å josses rum när vi mötte Andreas och Johnny N.. det var ju fortfarande ganska varmt ute vid den här tidpunkten så Andreas hade enbart ett brottar linne och jeans på sig och ja älskar killar med tatueringar och ja höll på att tappa hakan när jag såg honom och tänkte "fan de där är trubbel" tänkte nog en himla massa andra tankar åxå.. Efter en liten stund så hörde ja hur josse å killen vi gick med sa något till mig och ja "kom tillbax" till samtalet..
gick runt å spanade på han i smyg och mot min stora fasa så gick vi i samma engelskagrupp... Och som om inte det var nog så trots att ja hatar Matte och på n¨got konstigt sätt fick godkänt i det på gymnasiet så tänkte jag att ja behöver nog läsa de ialla fall å hoppade in i en av grupperna.. jaha men va fan.. vem gick i den mattegruppen om inte Andreas då.. och inte nog med de... ENDA platsen i det lilla klassrummet som min mattegrupp var i så var ENDA lediga platsen den MITT EMOT andreas så varenda gång ja tittade upp från matteboken så såg man ju honom.. SUCK
Det enda som var bra med detta var att ja kunde spana in honom lite i smyg och eftersom han ALDRIG tittade åt mitt håll eller på mig så slapp jag lära känna honom och eventuellt bli intresserad. Så det var ja enormt glad för..

På mitt sk första "utvecklingssamtal" så gick min lärare igenom alla ämnena jag läste och sa även vad lärarna tyckte om mig.. Vavva som jag hade i matte tyckte jag jobbade bra men att ja ibland kunde vara lite ofokuserad... hahaha ja skrattade inombords.. de var ju inte så himla konstigt med Andreas precis mittemot..


ja ja i början av November (två månader efter att jag börjat på skolan) så gick jag från lektionen och genom Zekes som var skolans cafeteria.. där satt andreas och ja ville inte titta på honom så jag gick bara rakt igenom.. helt plötsligt så hörde jag hur han sa hej.. jag brydde mig inte särskillt mycket om de eftersom de ändå inte var mig han hälsade på.. men samtidigt blev jag nyfiken på vem han hälsade på å kollade runt.. när ja kommit till entren upptäckte jag att de faktiskt bara var han och jag där.. så snabbt klämde ja ur mig ett litet Hej och sprang vidare.. fick senare höra att han inte hört mitt hej å blivit lite tjurig för att ja var så snobbig att ja inte ens kunde hälsa när han hälsade på mig.. hahahaha

Efter nån vecka la han till mig på facebook och ja blev super glad för ja hade ju inte vågat lägga till honom ifall att han skulle ignorera min vännerförfrågan.. vi började skriva till varandra och jisses vad vi skrev... vi kunde sitta i flera timmar..

tillslut så bestämde vi att vi skulle ha en dejt.. så den allra första dejten hade vi faktiskt på min födelsedag och han var sååå gullig.. Han bjöd mig på kaffe och bulle/kaka i cafeterian tände ljus på vårat borde som stog lite avskillt från de andra borden så vi satt ensamma fast att cafeterian var fylld med folk :)
sen gick de av bara farten och efter ca 2 veckor så var vi ett par!!!! Det fanns dock en sak som kunde bli ett hinder... Andreas var SJUKT hundrädd och vid detta tillfälle hade jag TVÅ st rottweilers...

Fan vad jag älskar Honom!!
Han och kevin betyder allt för mig!!

Kommentarer

Postat av: Demonic Angel

Publicerad 2010-11-25 15:11:08

Hehe tack för alla fina ord älskling, kul att läsa det och få en inblick i hur du kände i början! Älskar dig över allt annat min underbara pruttkudde, puss o kärlek i massor!!

Postat av: Mimo

Publicerad 2010-11-27 17:44:01

Jaaa jag är sååå lycklig! Hon är verkligen underbar! Vi har några namn på lager men kan verkligen inte komma överens, haha. Ja, pratet är ju dock bara en bonus, men det ska bli kul när hon börjar prata :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela