missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

sjukskriven

Publicerad 2010-07-31 12:07:06 i Allmänt

japps ja e sjukskriven tills nästa fredag.. i går när ja gjorde mig i ordning för att åka till arresten å jobba kvällen så blev ja enormt yr och yrseln höll i sig oavbrutet i kanske ca 20 min, sen försvann den lite å ja åkte till affären för att handla med mig lite frukt m.m till jobbet.. när jag stog i kön för att betala så kom de en riktigt jobbig yrselattack och ja var tvungen att hålla i mig i räcket till rullbandet för att inte svimma (ja var säker på att shit nu svimmar ja..) blev helt kallsvettig.. lyckades på nått sätt ta mig ut till bilen och där ringde ja å sjukanmälde mig i arresten. kom hem och utanför lägenheten så är det små plattor på bak´cken, kunde inte titta på dom för hela världen snurrade och allt flöt i hop till en enda stor klump.. kom in i lägenheten å då drog de igång igen..  kunde inte ligga på rygg, kunde inte vrida på huvudet kunde inte röra mig eller vara helt stilla för hela världen snurrade och de kändes som att hela soffan välte å slängde ner mig på golvet.. så mycket snurrade de.. ringde till vårdcentralen och de bedömde så allvarligt så de skickade mig till akuten, väl på akuten så tog de blodtryck och blodprover.. blodtrycket var på 111/54.. inte bra alls med andra ord.. när de tog pulsen så var de en annan sköterska som skulle ta blodprov.. helt plötsligt så säger "puls sköterskan" oj stopp.. nått är fel.. min puls rusade upp i 180slag/min..  sen konstaterade dom att de berodde på blodprovet.. där fick CSKs sköterskor bevis på hur SPRUTRÄDD jag är.. haha
fick sen ligga i korridoren några timmar för att sen komma in på ett rum ytterligare några timmar..
efter många om å men kom läkaren å förhörde mig med alla möjliga tester och frågor för att senare konstatera att Kristallerna i öronen hade rubbats och att yrseln var en effekt av detta.. jag hade en grov rubbning av kristallerna..  detta kan resultera i lätt yrsel och i värsta fall svimmnings attacker som ja nästan hade fått..
så läkaren som för övrigt var väldigt bra sjukskrev mig från igår kväll tills nästa fredag.. och med ordinationen VILA..
så nu får ja vara hemma en vecka och vila och ta det lugnt..

och om de e nån som undrar så beror inte den här åkomman på för mycket jobb m.m!! så nu när vi rett ut de så kanske alla kan sluta vara oroliga, de här skulle gå över av sig själv men att ja ska vara lugn och i vila de närmaste dagarna..

hoppas ni alla andra där ute hade en bra fredagskväll och stort grattis till min lilla galenpanna Lena som fyller år i dag!!

ha en fortsatt bra helg själv ska ja vila
kramar

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2010-07-31 19:55:05

Skönt att du är på bättringsvägen. hoppas de går över fort. Krya nu på dig, och låt andreas ta hand om dig.. =) kram krm

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela