missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

såå härligt!!

Publicerad 2010-07-08 22:50:23 i Allmänt

gud idag har varit en ganska konstig dag faktiskt.. känns nästan som ja sympatiar med Jessi.. har varit jätte trött idag, jobbade visserligen natten som var och är än en gång på nattjobb i natt åxå.. sov till ca 14.00 nånting vet inte riktigt tror de var lite tidigare när ja vakna men men..
Klev upp å bara var ett par timmar. käkade riktigt kryddstark grönsakssoppa till middag vilket var vääääldigt gott.. sen tänkte jag lägga mig i soffan och DÖ lite under resten av kvällen men icke icke.. älsklingen frågade mig om jag inte sagt att ja skulle ut å springa i dag.. vilket jag faktiskt hade sagt..
ja försökte med en dålig undanflykt med att det var molnigt och blåste lite lätt ute så de skulle bli så svalt och kanske kallt.. haha ja eller hur.. ja vet vad ni tänker nu.. det är ju perfekt väder för att springa då.. inte för varmt och svalkande vindar.. så när älsklingen påpekade detta så kände ja att va fan ja ska ju komma i form och ja vill ju verkligen börja springa nu och träna och grejja eftersom ja har inte lång tid på mig och behöver köra på stenhårt om mina planer ska ha en chans...
ja kom ialla fall iväg på en härlig löptur, tog de ganska lugnt på intrevallerna för ja kände av benhinnorna lite granna å de vill ja slippa, har ju det problemet att ja ofta får ont i benhinnorna när ja börjar med löpning och när ja plugga så fick jag ju benhinneinflammation nästan direkt å de tänker jag minsann inte dra på mig den här gången ialla fall..
när ja pluggade (innan ja skadade knät) så sprang ja 2-3 ggr i veckan och sprang intervaller på den streckan ja sprang nu och i dag sprang ja runt på ca 2,5 min längre än då så det är jag faktiskt sjukt nöjd med, de betyder ju att ja snart kommer att kunna slå den tiden.
idag sprang ja runt på 18 minuter och 28 sekunder.

ja ja över till någott annat..
var till läkaren i fredags och de gick ju inte alls som ja tänkt mig, men när ja förklarade för läkaren som var "såååå duktig" att de inte skulle funka så svarade han mig.. jag är legitimerad läkare och jag kan det här..
och precis som jag sa så funkade det inte.. då skyllde han över allt på barnmorskan å menade att hon inte kan sitt jobb.. men faktumj är att jag valde just DEN barnmorskan för att hon är väldigt bra på de som ja var där för och hon känner mig någorlunda och jag vet att hon gör sitt jobb å att hon tar sitt jobb på största möjliga allvar..

läkaren fick ialla fall inte jobbet gjort precis som både jag och min barnmorska sa.. och så sydde han mig i armen.. skulle uppsöka distriktssköterskan om en vecka och plocka bort stygnen..
nu är det torsdag kväll så i morgon ska ja egentligen till sköterskan å ta bort stygnen då.. hmm men de tänker ja ialla fall inte göra-.. eller ja.. jag behöver inte göra de.. eftersom stygnen var så dåligt sydda så de har lossnat av sig självt.. de gjorde de redan för ca 2 dagar sen eller något.. bara gick upp helt å hållet så ja hade en massa trådar som stack rfakt ut ur armen på mig så ja drog ut dom helt själv.. och han gnällde på att barnmorskan inte gjorde sitt jobb ordentligt.. han kanske skulle träna lite mer på att sy å sätta fast stygnen..?

ja ja ialla fall strunt samma.. nu ska ja sätta mig och kika på lite annonser å se om jag kan lyckas med att sätta in en annons själv åxå..

ha de bäst kramar

Kommentarer

Postat av: dadevil

Publicerad 2010-07-09 09:53:12

Men jävla läkare. ja han ska nog lära sig som sagt och sy,och försöka göra ett bättre jobb istället för att skylla ifrån sig. hoppas de blir nångång,så här ska de väl inte hålla på. =) måste försöka komma ut och powerwalka.. vill nog inte springa... kramis

Postat av: Petra

Publicerad 2010-07-10 12:26:07

dadevil- jaa men eller hur.. ja vi får hoppas att de blir snart men verkar inte så.. fick brev från röntgen igår där de stog att de har låååånga köer å att de inte vet när ja får tid... SUCK

powerwalk is fine men varför ingen löpning då??



Kramis

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela