missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

utmaningen dag 11

Publicerad 2010-12-24 09:19:43 i Allmänt

Dagens tema är Mitt liv som miljonär
Ja du undrar hur många gånger man har suttit med diverse lotter i sin hand och tänkt "tänk om jag vinner, tänk om jag vinner riktigt mycket?!"
Ja jag vet vad jag skulle göra om jag vann en miljon kronor ialla fall, Först skulle jag köpa en lite nyare bil, har ju en 93a årsmodell nu och skulle nog köpa mig en 00a eller nått ialla fall. En som de inte är rost på och en som går fint och billigt och så.. Vill inte ha nån värsting bil eller nått sånt men en ordentlig bil skulle jag köpa mig för kanske si så där 40.000 kr eller nått. dyrare behöver e inte bli. Sen skulle jag betala några månadshyror, ge kevin en stor summa pengar till hans konto som han ska få när han fyller 18.
Sen skulle jag resa, resa resa resa resa resa resa resa till värmen. Skulle ta med mig min underbara familj och resa, spanien, thailand indien, karibien ja vi skulle verkligen ta en paus från allt här hemma. 
Sen skulle jag skänka pengar till någon välgörenhet, kanske till läkare utan gränser, och/eller BRIS, rädda barnen och lite sånna organisationer, sånna som jag tror på gör en skillnad!!!
sen skulle jag även skänka en summa pengar till en organisation som jag för bara några månader sedan hörde talas om, minns inte vad den heter nu så där på rak arm men den jobbar för barn till föräldrar med missbruk!! och sånt tycker jag är viktigt för INGET barn ska behöva växa upp med en eller flera föräldrar som har ett missbruk av något slag!! Ja de e nog vad jag skulle göra om jag var miljonär. sen skulle jag ju självklart investera i aktier eller nån fond eller nått sånt så ja kunde få pengarna att växa, inte för att jag är girig för de e jag absolut inte men ja skulle ju vilja ha kvar lite pengar åxå å se så de växte och inte göra av med allt på en gång!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så där då. annars idag då?? Julafton är här den 24edecember 2010!
Hoppas att alla där ute får en riktigt mysig julafton och att ni slipper bråk och tradegier och sånt som kan tänkas hända en dag som denna!!

Nu ska jag göra mig i ordning och packa ner det jag ska ha med mig sen ska jag åka mot karlstad för att fira lite jul idag!

Ha en riktigt trevlig jul helg som sagt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela