missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

utmaning dag 8

Publicerad 2010-12-20 12:50:19 i Allmänt

Dagens tema är ett ögonblick
hmm funderat lite över de här temat som är idag och ja tror att jag ska välja ögonblicketet som jag aldrig någonsin kommer att glömma, 2000/09/23 kl. 19.41
den dagen flöt på egentligen som alla andra gjorde den tiden.. hade tagit mig två st varma bad för det var de enda som tog bort smärtan när den kom, på eftermiddagen så skulle jag och mamma i väg till wåxnäs centrum och käka pizza ihop med en man som heter Björn. Vi satt där och pratade och beställde in vad vi ville ha. Pizzan kom och det gjorde smärtan åxå.. Jag bet ihop och tänkte den går snart över precis som den alltid gör.. tillslut så kom de en våg av enorma smärtor så jag gick in på toaletten för att orka härda ut.. de satt ju fullt med folk inne på pizzerian. det var fortfarande härlig sommarvärme ute så som sagt de var fullt med folk..
När jag kom ut från toaletten så hade Björn  beställt in ännu en öl till maten, och ja blev lite lätt förskräckt när ja såg de å sa att jag hade fått enormt ont!! mamma började ställa en massa frågor och vi beslutade oss för att ringa en taxi och åka hem till björn som bodde mitt i centrala karlstad. Väl där  började mamma ta tid på mig och konstaterade att shit nu händer det-.. hon ringde förlossningen och beräåttade att ja hade ca 3,5 min mellan verkarna och de beordrade oss att genast komma in till förlossningen!!
Vi kom in till förlossningen 17.25
Ni som känner mig vet att jag är olidligt oförskämmt super rädd för sprutor så när de kom och ville ge mig bedövning inne på bb så skrek jag NEJ!! Jag fick därför lustgas istället, efter ca 2 timmar hade jag så sjukt ont och bad om bedövning ialla fall för just då sket jag i att jag skulle få en spruta.. jaha tack för den tänkte jag.. självklart var det för sent för bedövning då.. men de dröjde inte förens det var över 19.42 var allt klart och Kevin hade fötts!! det är ett ögonblick jag aldrig glömmer

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela