missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

utmaning dag 5

Publicerad 2010-12-17 14:51:12 i Allmänt

Dagens tema är Vad är kärlek

Personligen så tycker jag de här med att beskriv a kärlek kan vara väldigt svårt.. Kärlek kan vara så mycket.. Kärlek kan vara en liten blick från den nya hundvalpen i familjen, första "spinnet" från en katt unge, Omtanke från någon, jaaa kärlek kan vara mycket. Ren Kärlek är bra och fin och varm, det är om den kärleken brister som det kan gå fel, man kan bli sårad  m¨v'äldigt dåligt. Idagens samhälle är det tyvärr många som använder ordet kärlek för att få som de vill eller liknande.

Jag vet att för 2,5 år sedan så fick min klass som ja gick i då, frågan från våran psykologilärarinna VAD ÄR KÄRLEK.. jag minns att ja satt ungefär halvvägs i ringen som vi fått bilda och alla före mig tyckte att kärlek var så fint å de var underbart å bla bla bla.. när de väl blev min tur så sa jag enkelt och kort.. "K'rlek är skit och det 'är inget som ja vill ha med att göra för det slutar ändå aldrig bra vill jag ha äkta kärlek från någon som aldrig sviker så skaffar jag en hund!!"  haha om ja visste då vad ja vet nu..
jag har verkligen hittat kärlek. jag älskar min sambo enormt mycket och han ger mig sååå mycket kärlek så det finns inte att beskriva i ord!!
Sen finns det kärleken mellan blodsband!! Jag älskar verkligen min son enormt mycket och även om han inte erkänner det (så ofta ialla fall) så älskar han mig åxå och det är en annan sorts kärlek som han och jag delar så som sagt kärlek är stort och det kan vara allt mellan himmel och jord!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela