missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

Utmaning dag 1

Publicerad 2010-12-13 12:47:00 i Allmänt

Tänkte ju egentligen inte påbörja min utmaning förens i morgon men va fan skit samma tänkte jag.. så jag kör på redan idag!!
första steget är alltså att presentera mig själv,  vet ju egentligen inte riktigt vem/vilka som läser min blogg men tror att många av er redan vet en del om mig men ja ska försöka ta med saker som så många kanske inte vet..

ja ja
Petra N Josphson heter jag och är född 1983-11-17 på karlstads bb. skulle egentligen varit född den 9e december 1983 men mamma var allmänt trött på att gå runt å bära på mig, redan som nyfödd hade jag en stark vilja och visade  väldigt väl att här är jag.. som spädbarn så hamnade jag på sjukhus pga andningssvårigheter och mamma var livrädd för att svara i telefonen när den ringde ifall att det var sjukhuset som ville meddela att tyvärr hon har slutat andas.
Växte upp och viljan växte med mig kan man nog säga. Folk har nog alltid sett mig som en ganska stark person och ärligt talat så måste jag nog säga att många gånger har jag förvånat mig själv genom just detta.. styrka.
Jag växte upp i den lilla byhålan Molkom. trivdes ganska bra med livet. började träna Judo 1990 och höll sedan på fram tills december 99. i Januari 2000 blev jag gravid (på något konstigt sätt.. haha) Enda gången som jag och min dåvarande pojkvän använde skydd DÅ blev ja gravid minsann.. hmm Ödet?? Japps och där kommer vi in på ännu en sak om mig. Många kallar mig korkad konstig eller bara skrattar lite åt mig när jag säger att jag tror på det övernaturliga såsom liv efter döden, reinkarnation, att allt har en mening, VISSA medium. m.m
Själv håller jag på med Healing och älskar att vara en kanal mellan universums krafter och en annan människa.
Jag trodde faktiskt inte på healing förens i slutet av förra året, trodde detta var någon form av placebo effekt.. tror man på de funkar det med andra ord..
Gick en meditationskurs i molkom hos en underbar kvinna som heter Prem Lavanya Jansson och vid ett tillfälle skulle vi få prova på healing.. Jag led vid den här tiden av mer eller mindre konstant huvudvärk som inte var att leka med.. och från sekunden som Prem satte sina händer vid mitt huvud så ordagrant kände jag hur huvudvärken bara rann ur huvudet på mig.. DÄR var jag omvänd.. eftersom jag låg där och mest tyckte att de var lite dumt att vi skulle få/prova på healing eftersom jag visste att detta inte funkade så blev jag klart överasskad när huvudvärken försvann.. Efter den kvällen tror jag stenhårt på healing och har sett på andra personer som har fått och som jag själv gett healing att det faktiskt funkar och man mår riktigt bra av det!!
Håller även på lite med mediumskap och lägger tarotkort åt folk som vill veta mer eller som bara är lite nyfikna. ja jag lägger för de som vill emd andra ord.

Annars då?? Jag pluggade omvårdnadsprogrammet på gymnasiet som ja dock inte fullföljde för det dök upp en liten knodd i min mage så jag avslutade gymnasiet och blev mamma på heltid.
Efter något år som mamma inträffade det en hel del saker som var jobbiga och jag kände en stark oro/rädsla för att vara ensam så jag sparade ihop pengar så jag kunde köpa mig min dröm hund.. Där kom <rottweiler tiken Donna in i bilden. (Niqabackens des demona) älskar henne över allt annat och ångrar mig inte en sekund att jag tog steget att skaffa denna underbara hund från denna underbara kennel!!
Livet lekte och jag och donna åkte på utställningar där hon fullkomligt briljerade!
Några år senare tog jag mitt pick och pack och åkte till USA (MIAMI) i 3 månader som volountär till en parsson russel terrier kennel. ett minne för livet verkligen!
Kom hem levde loppan lite till
hösten 2008 så började jag plugga på stensunds folkhögskola i trosa kommun. Polisförberedande hette linjen som var allmän.
Där träffade jag åxå mitt livs kärlek Andreas som jag idag 2 år senare är sambo med i vårat underbara hus mitt i skogen :p

Intressen då,
Det andliga/övernaturliga, Djur, väner, mysiga hemmakvällar med god mat gott sällskap och ett glas vin. min familj som jag älskar över allt annat ni är verkligen underbara!!
Att bara vara jag, och ni som verkligen verkligen känner mig vet att att bara vara jag kan innebära mycket.. haha älskar att vara "cp" busa skojja skratta
ja vad ska man mer säga?

är för tillfället arbetslös men söker jobb/praktik för fullt. har 11 tatueringar dock bara 10 som syns nu för tiden :p
längtar tills jag får råd att göra änu en tatuering. det ska bli en stor Buddha på ryggen.

well well det var nog de mesta tror jag..
Just ja något som inte många vet om mig...
Jag har skrivit en bok som jag har fått upptryckt och som handlar lite om mitt liv där jag tar upp många saker som många inte heller vet.. trodde inte många skulle vilja läsa den och det var egentligen mest för min egen skulle som jag skrev den.. den är för mig mer eller mindre en "terapi bok"
och jag har döpt den till livet går vidare vilken jag tycker är en absolut utmärkt titel på den!!

hej svejs de var dagens utmaning ännu en står på morgondagens schema!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela