missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

Lördag 11/12

Publicerad 2010-12-11 16:03:39 i Allmänt

känns som ja inte har nån direkt inspiration  just nu, ja menar vilken underbart undehållande titel ja fick till på de här inlägget lixom :p
ja ja strunt samma, ska försöka få ner några rader om vad som händer med/runt mig just nu..
Jobb.. hmm nej där är de verkligen ingen framgång men ja söker å söker å söker arbete ialla fall.. jag antar att just "MITT" jobb kommer upp när de e dags för de, önskar bara att de vore dags nu!!!

Annars då?
Förra helgen var jag på NLP och hypnos kurs på Englagård, de var väl ok. Att få återvända till Egnlagård var ju den absoluta höjdpunkten, blir helt fridfull och lugn i hela min kropp och själ av att vara där!
Träffade Rainer igen åxå det var kul, han är en fantastisk människa som ger mycket värme och kärlek bara genom att vara!
Annars så kan jag faktiskt inte påstå att kursen i sig var något för mig, alltså den var bra och kursledarna var åxå jätte bra och man kunde verkligen se att de brinner för det de gör och det är någon som jag anser är viktigt!! Men nej det var inget för mig och det kände jag ganska fort åxå. Är trots detta jätte glad över att jag åkte dit. Åkte dit med Nettan, vi hade en härlig och intressant helg ändå. Träffade en man som heter Helge  som verkligen har ett stort hjärta, Träffade även en kille som heter Emil som åxå håller på med tarot kort och han fick verkligen träna ;) Jag och Nettan och många med oss bad honom lägga kort för oss och han var verkligen jätte duktig,

Har fått lite tips och ideér av min jobbcoach som jag verkligen ska kolla upp åxå. Han är såååå bra och jag är verkligen nöjd med valet  av jobbcoach. Han lyssnar och går erkligen in för att försöka hjälpa en så gott han bara kan. är de något han inte gillar eller tror på så¨säger han det och är det något som man brinner för så gör han vad han kan för att få fram information och platser där detta finns. Tack till honom!!

Får se hur det blir med min och Nettans lokal då, det är ganska uppenbart att de andra som har lokal i samma byggnad inte vill ha oss där och de visar de ganska tydligt, de är otrevliga, nonchalanta, bestämmer och grejjar med saker som berör ALLA i byggnaden utan att ens fråga eller berätta för oss.. men men vissa människor är sådana och tyvärr så kan man bara ta de för vad det är och göra så gott man själv kan..

Igår var jag till Karlstad och l'ämnade lillen (kevvan) han ville spendera helgen i karlstad och umgås med sina gamla vänner där. (och åka skateboard så klart haha sötingen där) Kom hem och älsklingen fixade till lite mat som blev helt underbart gott!! Fisk potatis och sås sen blev det att kolla in finalen av Idol, satt och höll tummarna för Jay Smith!!! Ok Minnah är verkligen en duktig sångerska hon åxå men jag har gillat Jays röst sedan första audition han gjorde,.. och visst blev det Jay som vann!!! Hurra hurra hurra
Dreaming people heter vinnar låten och jaaa vad ska man säga, Den var riktigt bra och på något konstigt sätt så lyckas dom allotid fixa till en riktigt bra låt som vinnar låt.. vet en låt som aldrig kommer att lämna mitt hjärta ialla fall och det är Everything Changes med Markus Fagervall.  Har hört den låten miljontals gånger men jag tycker fortfarande att den är precis lika bra som första gången jag hörde den!!

Åh måste ju berätta.. Min bok har kommit och jag måste medge att jag faktiskt var lite nervös nu när jag fått den.. gud ingen kommer ju vilja läsa om mitt liv, ja det är mitt liv den handlar om.. men nu har jag faktiskt bara ett exemplar kvar av boken och folk verkar gilla den väldigt mycket :D en glad och possitiv överaskning måste jag säga..

Väntar på samtal från CSK (centralsjukhuset) åxå.. ska dit och ta ett hormon prov framöver.. Eftersom de inte hittar min p-stav på varken ultraljud eller röntgen så har dom fått för sig att den kanske aldrig ens sattes in i min arm, trots att jag har förklarat för läkaren att jag har sett och kännt staven så påstår han att ibland så tror man bara att den finns där och att den inte alls har satts in.. men grejjen är ju att om jag inte skulle haft en p-stav i armen i snart 2 år så vet jag att jag hade varit gravid vid det här laget.. och som sagt jag har sett och kännt den, brukade anväönda den som ett aningen äckligt men ganska skojjigt Party trick hahaha ja jag vet.. förmodligen inte alls såååå värst roande men en del tyckte det var kul och JAG framför allt tyckte de var enormt roande att se folks miner, en del höll på att dö för de tyckte de var läskigt och andra blev sittandes som i trance och bara stirrade på den hahaha man kunde ju trycka "upp" den så den stack upp ur huden och de var minst sagt "festligt" haha

ja ja nu e de dags att avsluta för idag!! Lägger upp en/flera bilder från sommaren som känns så enormt långt bort just nu men den kommer snart och jag längtar!!!
Donna svalkar av sig i sjön nedanför huset


Jag sommaren 2008, på väg mot staden för att dricka några öl med gurkan!
(spetsen längst ner på klänningen fanns inte kvar dagen efter hahahaha)


Vårat underbara hus!! <3

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-12-11 21:47:48

ja vill köpa ett ex av boken ju,får du fler eller nått.. kramis

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela