missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

WOW!!!

Publicerad 2010-04-29 17:14:50 i Allmänt

Ja jag har inget annat att säga egentligen, eller ja absolut inget annat ord att beskriva de senaste dagarna i mitt liv med...

SOm många av er kära läsare vet så har jag varit på Englagård på kurs.
Jag hade enorma förväntningar om den här kursen om min vistelse på englagård innan jag åkte dit, dels pga 2 st saker,
1. Mamma var där på en liknande kurs i oktober 2009
2. Prem Lavanya har varit där på ett flertal kurser och pratar mycket gott om både Englagård och om Satyam som driver det hela.

När vi kom till Hallsberg jag och älsklingen så stog vi där på tågstationen och kom på att vi inte riktigt visste av vem eller hur vi skulle bli hämtade, Mamma fick då uppdraget att ringa till Englagård och kolla upp detta, (vi skulle ju ha åkt bil dit från början men de blev ändrat till tåg, så vi hade inte riktigt brytt oss så mycket i informationen som var i bekräftelse mailet ang tågresenärer...)
Vi skulle ialla fall bli upphämtade utanför tågstationen av någon från Englagård. och WOW vilken upphämtning vi fick.. lite häftigt var de när vi plötsligt får syn på en fin vit LIMOUSINE!!!

när den hade kört fram och stannat så kom de fler personer som åxå skulle till englagård och vi hoppade in.

Väl framme på Englagård så fick jag och andreas vårt rum tilldelat till oss och vi skulle bo i Henriksgården tror ja huset heter. Rummet var jätte mysigt med dubbelsäng och flertalet medelstora och underbart fina ametister. en liten balkong hade vi åxå :p den använde vi ju aldrig men de var kul ändå ;) rummet var jätte mysigt och när vi packat upp lite och sett oss runt så¨kände vi ett inre lugn blandat med förväntningar och spänning.

Andreas hade inte några förväntningar på kursen alls men tyckte de skulle bli kul ialla fall. Det blev lite middag och sen var det dags för kursens första seminarium. vi gick in och satte oss i meditationsstolarna som var utplacerade på vita madrasser på golvet.

Sen kom Satyam och började seminariet, jag har ju sett Satyam en gång tidigare å det var sista helgen i september 2009 på spiritual cruise och jag tyckte han var helt fantastisk med en glädje och värme som ja inte kännt och sett hos någon annan förut. han var precis lika rolig och värmande den här gången. kände att det här kommer bli något alldeles extra (kursen alltså)

seminariet fortgick och även så kursen, och jag tror faktiskt inte helt ärligt att jag har hunnit ta in allt och smälta allt som hände på Englagård ännu och ja tror de kommer att ta ett tag innan jag gör det men en sak vet jag

de där dagarna på Englagård förändrade både mig och andreas och även våra liv!!
så stort TACK till Satyam Maria och de andra anställda på Englagård
Och jag VET att varken min eller Andreas resa på Englagård är över trots att kursen är över för den här gången, vi åker snart tillbaka dit för ytterligare kurser den saken är SÄKER!!

det hände mycket med oss allihopa som var där. hela kursen var blandad med skratt och gråt. i bland skrattade man så man hade ont i magen och knappt fick luft och i nästa stund grät någon så tårarna forsade men det var helt OK,
Det som jag tänkte på mycket under dagarna var att det var så fantastiskt att så många människor runt 50-55st i olika åldrar med olika ryggsäckar olika härkomst och ja allt vad man kan tänka sig. män kvinnor unga som 'äldre svenskar norskar ja allt man kan tänka sig. Men alla tog hand om varandra alla prata med varnadra och inge absolut INGEN dömde någon eller något sådant där var vi alla lika och alla utvecklades just precis i den takten och så mycket som de skulle just då!!

jaa jag kan inte säga annat än WOW!!

nu e de dags att fixa färdigt med lite annat och ärligt talat s¨å sitter ja ganska mållös med datorn i knät just nu och vet inte vad jag mer kan skriva om englagård för den här gången mer än att där hittade jag HEM och nu vet jag hur det känns att LEVA!!!

TACK för allt till alla deltagare och anställda på Englagård, vi ses igen

Och sen måste ja ju avsluta med att mina förväntningar på hur kursen skulle bli... de var ju som sagt höga och ja var lite rädd för att ja skulle bli besviken eftersom ja hade satt ribban högt.. men ribban jag satt upp nådde inte ens upp till hälften av vad kursen gav mig och alla andra..

Kramar till er alla











Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela