missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

så härligt

Publicerad 2010-04-14 01:49:36 i Allmänt

Känns riktigt skönt faktiskt.. nu börjar livet rulla på som de ska känns det som, Claes begravning är över och man kan "släppa" det, kommer alltid att minnas honom så i mitt hjärta finns han ju kvar för alltid men i dagliga livet så går jag vidare och släpper honom.
Annars då??
I helgen var jag på hundutställning och äntligen fick jag ställa ut hund igen!! det var helt underbart!!
Har blivit Handler åt en Collie hane vid namn Perry, en riktigt fin kille med härlig mentalitet, ska även ställa hans "syster" (de bor ju under samma tak och kommer från samma kennel skyelice) Bellis. hon är åxå en mycket bedårande och söt tik tycker jag. en feminin tjej med gott temperament och fin exteriör!! SUPERKUL!!!

Jag och Andreas har börjat på att komma ut på dagliga promenader på ca 1 timme åt gången, helt underbart är det och nu så här på våren, nu när den äntligen verkar ha kommit så är de fantastiskt skönt, i dag stannade vi till vid Statoil på våxnäs och köpte oss en varsinn glass och Donna fick självklart smaka lite.. vi fick oss ett riktigt gott skratt när hon gick från att slicka i sig glass till att försöka bita av en stoooor bit av min glass.. haha hon e go min snutta!! Hennes humör har blivit myxket mycket bättre åxå börjar fundera på om hon har haft någon form av vinter depression eller så..!! ja ja oavsett så är det bättre nu ialla fall. idag mötte vi hennes stora hatobjekt.. och han gick förbi oss med ca 1,5 meters avstånd och hon tittade BARA!! hon morrade inte hon reste inte ragg hon gnydde inte.. INGET ALLS bara tittade på honom så gissa om jag och Andreas blev förvånade eller.. men mycket mycket beröm fick hon ialla fall!! Blev såå stolt över henne!!

har långvecka på jobbet nu vilket innebär natt jobb mån,tis, fred.lörd.och söndag.. ledig endast ons. torsd.
jobbig vecka men men de går.
ska jobba i arresten på lördag natt åxå så de ska bli super duper kul.älskar verkligen det jobbet måste jag säga!! trivs bra trots allt, ja trots allt.. de har väl varit lite si och så men jag känner att jag har gjort rätt ialla fall och jag vet att jag har många bakom mig där åxå.. ja ja skit samma nu ska ja inte skriva om det. känns som att de kvittar.. det är ju ett avslutat kapitel och de känns som att det har löst sig till de bästa just nu ialla fall. bara hoppas att vissa lär sig av sina misstag!

har suttit och kollat upp datum för hundutställningar under sommaren runt om i landet åxå för att se när det passar mig så vi kan åka runt och ställa ut Perry och Bellis åxå så klart :D Är så glad och tacksam för att Carin låter mig ställa ut henne underbara och härliga hundar. det är ju ett stort intresse för mig och jag älskar verkligen att visa hund och agera handler!!

Ja ja sitter och spanar runt lite på lite kläder inför sommaren, ska även försöka hitta något som passar både Bellis och Perry när de gäller min utstyrsel som handler.. något man kan ha på större utställningar ialla fall men de e svårt att hitta, de e ju inga vardagliga kläder, ja inte för mig ialla fall.. men men de löser sig de vet ja!!

Kevvan kevvan älskar dig min underbara busunge!!

Ha de bäst

Kommentarer

Postat av: dadevil

Publicerad 2010-04-14 22:05:28

Va kul att du kommit igång med utställningarna,de är ju verkligen nått du tycker är skitkul!! önskar dig alla lycka till, visst är det skönt med prommisar. hehe donna,hon kan om hon vill. Hoppas ni mår bra alla tre i familja! kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela