missdes

här kommer jag dela med mig allt möjligt, glädje, sorg, hundträning, medialitet/andlighet, tankar funderingar ja allt som på något sätt o vis berör mig oavsett om det är negativt eller possitivt.. enjoy och lämna gärna ett litet fotavtryck när du är här ;)

Konstig känsla..

Publicerad 2010-04-25 19:36:52 i Allmänt

Jobbade extra natten tills i dag (lördag natt alltså) på mitt ordinarie jobb som personlig assistent och hon jag jobbade med nämnde att hon hade hört av en annan kollega lite i förbi farten att en F.d kollega omkommit i en bilolycka fast hon visste inte om de var sant eller ett väldigt hemskt rykte, vi satt och spekulerade i detta här ganska mycket under natten och de köändes lite olustigt eftersom den här kollegan som heter Lena, inte var gammal alls. född 76..
satt och försökte hitta info om runt tidpunkten som hon hört att olyckan skulle ha skett men hittade inget. Hon hade ju hört "ryktet" från en annan kollega som tydligen kände ett gammalt ex till Lena som sagt att hon omkommit men de verkade vara väldigt luddigt och osäker information, Hon slutade på vårat assistent jobb för att börja jobb på en skidanläggning i norge så ingen i karlstad har ju direkt haft någon som helst kontakt med henne, inte någon från jobbet ialla fall.. Olyckan skulle ha skett på väg hem från skidanläggningen då hon åkt med två andra personer som skulle åt samma håll någonstans på vägen så inträffade en olycka och Lena skulle ha omkommit..

och nu under dagen så har ja fått reda på¨att detta hemska rykte stämde. älsklingen hjälpte mig och leta på nätet för ja hade svårt att tro att de skulle vara sant, Lena kunde ju inte vara död?!! nej de kan hon inte vara.. hon som var så full av liv och glädje och hade så många framtidsplaner och allt sånt. hon var en riktigt frisk fläkt!! Så ja har gått halva dagen med en vemodig känsla i kroppen och inte riktigt kunna släppa tanken på att hon är död. men jag fick ju bevis, min älskling hittade hennes dödsannons :( den följer här nedan, har dock tagit bort de anhörigas namn och så, kändes inte rätt att lägga ut dom och samma sak med hennes hemort som åxå stog i annonsen så nu känns den ändå ganska respektfullt utlagd med visad hänsyn mot hennes anhöriga(om de nu mot all förmodan skulle hitta min blogg på något sätt) Men känner att jag vill lägga ut den ialla fall.
och även om vi inte hade någon direkt kontakt efter att hon slutat jobba med oss så hörde man ändå av henne någon gång då och då. minns hösten 2008 så stötte jag på henne på ett fik i stan och vi börja prata och tog igen gamla minnen m.m sa att vi skulle ses nästa gång hon kom hem till stan (hon var inte född och uppväxt här) men de hände aldrig, hon dog ju bara några månader senare!!

hoppas att allt gick fort och att hon slapp lida ialla fall R.I.P Lena!!



Vår mest älskade
Dotter, Syster och Moster
Lena Larsson
* 5/5 1976
har hastigt lämnat oss, släkt och många vänner i djup sorg och saknad.
den 8 december 2008

Det blir vackert där du går,
marken, stigen, stranden som du följer,
allt tycks ljusna, glädjas,
allt som ser dig.

Kommentarer

Postat av: dadevil

Publicerad 2010-04-26 11:17:33

De var tråkigt att höra,jobbigt när man har den där känslan,och inte riktigt vet hur de ligger till.. kram på dig.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra Ohio

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela